Vendeta

Muriţi şoimi ai patriei! Muriţi robii pătimirii mediocre!
Muriţi! căci eu sunt mai mare-ntre toţi venalii.
Muriţi! ca nişte oameni simpli, de rând ce sunteţi.
Gândul meu tenebros ce va asupri vasalii,
E nerecunoscător ca un gunoi format din micile voastre mizerii…
Muriţi, c-aşa vreau eu! Vreau să fiu stăpânul tuturor!
Vreau să fiu stăpânul robilor, şi-al regilor lor!
Muriţi! că e mai bine decât să nu faceţi nimic.
Muriţi! şi-o să vă fie mai bine decât acum când încă mai trăiţi.
O să vin după voi şi o să vă torturez, apoi o să vă omor,
Şi astfel o să-mi răzbun fraţii şi eu o să pot dormi liniştit…
Muriţi! insomnii ale raţiunii, căci voi îmi alimentaţi ura.
Muriţi, dar cu toţii!… Ce lume de nani în comparaţie cu mine!…
Muriţi! cuvinte ale poeziei mele, poezia poate exista şi fără voi!
Poezia poate exista şi fără voi?!…

Vendeta –
răzbunare prostească

Din paşnicul vis al lumii
Se înalţă deasupra raţiunii
Gândul prostesc şi grotesc
De a schimba cursul firesc,
De a-i supune pe cei mici,
De a-i strivi ca pe furnici,
De a omorî pe cei ce deservesc
Pe regii lor iubiţi ce-i stăpânesc.
Iar într-o zi-nsorită a coborât
Luceafarul de sus şi-a omorât
Pe toţi câţi erau pe pământ
Şi n-a lăsat nimica sfânt,
Şi nimeni despre el nu a mai scris,
Nimic de viaţa lui nu s-a mai zis,
Şi-atunci când obosit el a murit,
Nimeni în locul lui n-a mai venit…

Published in: on 09/07/2009 at 3:14 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://anonimunotoriu.wordpress.com/2009/07/09/vendeta/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

