Răspuns

răspuns la poezia “Ochi verzi” de T. R.

Sfiala primelor emoţii din mecanismul cel greoi
Pe care toţi îl au în ei, dar prea puţini îl înţeleg,
E ca o floare între copaci sau curcubeul între ploi;
Dar faptele defăimătoare sunt traume ce nu se sterg.
N-am încuiat durerea-n mine să fiu pe placul tău şi-al lor,
Eu nu maschez nicio faţadă de dragul „rozelor ce mor”,
Ce am, e-n mine, şi mă doare, dar n-arăt asta tuturor,
Căci plânsul, mila şi cerşitul nu-s demne de un luptător.
Acel veşnic perete, rece, rigid şi umed, ce m-a-ngropat de viu
Nu e decât un val de apă poluată ce va muri în pustiu…
Iar sufletul din mine, ce doarme în perete, va fi într-un târziu
Stropul de apa vie care îmi va arăta cum trebuie să fiu.

Cum să râd, dacă sunt singur?
Nu pot decât să râd amar.
Cum să fiu, dacă sunt sigur
Că tot ce fac e în zadar?…
Ştiu că am spus că lângă mine
Întotdeauna doi prieteni stau,
Dar când eşti rău, El nu mai vine…
Şi parcă nici natura n-o mai vreau,
Că face numai ce vrea Ea
Şi uneori îmi pare că e tristă,
Chiar mai tristă ca Bacovia;
Şi-mi pare că nu mai am loc pe listă…
În ochii mei spui c-ai vazut iubirea
Şi-un suflet bun, şi-un om ADEVĂRAT?!
Dar eu cred că ai confundat pieirea
Cu entuziasmul primului plecat.
Eu, ca şi tine, trăiesc minunea vieţii
Cu golurile pline de lipsuri şi-ntrebări,
Cu inocenţa pură a tinereţii
Şi cu minciuna goală a primei eschivări.
În toiul unei vieţi secetoase
Firava-mi este prezenţa,
Mă răcoresc cu priviri păcătoase
Şi plictisesc evidenţa.
Nu pot să iubesc cum aş vrea,
Mă chinuie…ochii de copil,
Sau poate imaginaţia mea…
Sau poate că sunt „pedofil”?…
Să îmi aduc aminte de cei trişti?!
Sunt veşnic stins şi nu insist
Să fac din oameni simpli, artişti,
Aş deveni un narcisist.

Published in: on 09/07/2009 at 4:29 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://anonimunotoriu.wordpress.com/2009/07/09/raspuns/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

