Prezentul – despre trecut, pentru viitor…

Mi-e dor de caietul cu pătrăţele din clasa a cincia!
Ce repede şi ce mulţi ani frumoşi au trecut de atuncea…
Îmi amintesc de colegii de clasă…ce blând, ce plăcut!…
S-au dus zilele cu teme şi nerăbdare şi-n veci n-am să uit
Ce frumos era să descoperi, să speri, să-ndrăgeşti
O lume mai veche, mai simplă, mai bună, când eşti
Copil, şi înveţi să citeşti, înveţi să înveţi, înveţi să trăieşti…
Ce bine era!…Ce duios, să poţi universul tău să-l iubeşti;
Sănătos şi bolnav uneori, îngrijit şi pedepsit uneori,
Însă sunt toate frumoase când simţi ai tinereţii fiori.
Stând pe piciorul bunicului şi ascultând poveşti,
Sau în bucătărie când gâteşte bunica să pofteşti…
Când tata joacă şah cu unchiul, atent să priveşti jocul, printre pioni,
Iar mama ta firavă te mângâie pe creştet înainte s-adormi…
Însă toţi şi totul s-a dus, nici măcar liceul, „cimitir al tinereţii mele”,
Nu mai e aproape, acum am crescut şi doar îmi aduc aminte de ele…

Îmi pare rău că nu le-am apreciat pe toate la timp!
Îmi pare rău că a trecut prea repede atâta timp,
Că am urmat şi eu oarba năzuinţă spre un viitor gol!
Şi-acum plâng zadarnic, degeaba regret şi-mi e dor,
Nimic nu se-ntoarce, totul se duce-nainte;
Mă hrănesc acum doar cu-aduceri aminte…

Published in: on 08/07/2009 at 11:31 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://anonimunotoriu.wordpress.com/2009/07/08/prezentul-despre-trecut-pentru-viitor/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

