Discuţie

„- Eşti aici? e bine!
Iar de nu,
Am să te rog pe tine
Fă bine, şi te du!
Da! Te du de lângă mine,
Chiar de nu eşti aici,
Căci gândul te reţine…
Of! voi, suflete mici…”

„- Nu-mi umple mintea cu iluzii,
Tu, suflet fără minte.
Nu poţi trăi doar cu perfuzii
Ştiind că ea te minte.”
„- Dar crede-mă îţi va fi bine
Sărmane gânditor,
Tu ai încredere în mine,
Fii blând şi iubitor!”
„- Dar cum crezi tu că o vei face
Pe ea să mă iubească,
Când tot ce fac o lasă rece?…
Ea n-o să mă dorească!…”
„- Tu, minte oarbă, niciodată
Nu vezi a ta menire,
Vezi doar viaţa măsurată
În propria-mplinire.”
„- Dar cum să poţi să fii şi altfel?
Toţi luptă pentru sine.
Doar eu singur să am alt ţel?
Du-te, vezi-ţi de tine!…”
„- Of! creier rău şi egoist,
De ce nu crezi în mine?
Mereu eşti singur şi eşti trist –
Mă chinui şi pe mine…”
„- Nu pot!…să-ndur o nepăsare
A ei atât de mare.
La cer mă rog în disperare.
Cu ce-am greşit eu oare?…”
„- Tu n-ai greşit, nu eşti de vină,
Fii liniştit şi magnanim
Şi-aşteaptă că ea o să vină…
Să ştii, cu toţii noi greşim!…”

Şi-atunci în gând mi-am spus:
„- Eşti aici? e bine!
Mă bucur că încă nu te-ai dus,
Pe veci te voi reţine!…”

Published in: on 08/07/2009 at 8:42 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://anonimunotoriu.wordpress.com/2009/07/08/discutie/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

