Cărţile…

Savantul schimnic ce stă prăfuit în raftul plin,
Cu alţi colegi de-ai lui de suferinţa şi de chin,
Ar vrea parcă să-nvie şi operele lui muncite
Din rafturile neumblate cu cărţile necitite,
Să le ia să le arunce, sau să le ardă-n foc ca un dement,
Iar golul său din suflet să-l îngroape, lângă Ana, în ciment,
Apoi din nou să moară anonim, căci pentru cei de-acum
Din tot ce-a fost nu le trebuie nimic pentru-al lor drum,
Doar împlinire de sine şi-o lacrimă târzie în a vieţii toamnă,
Care, chiar de e sinceră şi pură, pentru ei, oricum nimic nu-nseamnă…
El, sigur, nu se va trezi niciodata… însă poate un anonim
Va fi curios şi va citi operele din raftul prăfuit si plin.
A trecut era cărtilor, a cititului,
A bătrânilor, a teoriei chibritului.
A murit cuvântul scris cu cerneală
Ce obosea partea intelectuală.
O nouă era s-a asternut peste noi
Şi nu se mai scrie cu pana pe foi.
Adio, papirus murdar de cerneală!
Acum trăim într-o lume virtuală…

              
                         Legământ
                                            de Grigore Vieru  
                                                          lui Mihai Eminescu

Ştiu: cândva la miez de noapte
Ori la răsărit de soare
Stinge-mi-s-or ochii mie
Tot deasupra cărţii Sale.
Am s-ajung atunce poate
La mijlocul ei aproape.
Ci să nu-mi închideţi cartea
Ca pe recile-mi pleoape.

S-o lăsaţi aşa, deschisă,
Ca băiatul meu ori fata
Să citească mai departe
Ce n-a dovedit nici tata.
Iar de n-au s-auză dânşii
Al străvechii slove bucium,
Aseza-ţi-mi-o ca pernă
Cu toţi codrii ei în zbucium.

Published in: on 08/07/2009 at 10:51 am  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://anonimunotoriu.wordpress.com/2009/07/08/cartile/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

